Gran Canaria , Playa Taurito Jan 2011

Bilder från Gran Canaria.

29 Januari drog vi iväg ett helt gäng till Gran Canaria där vi landade på Las Palmas flygplats kl 12.30 för att åka vidare med buss till Playa Taurito. Bussresan tog ca 45min, vi var framme vid vårt hotell Taurito Princess kl 13.15.
På eftermiddagen var alla ombytta till shorts och bikini och samlade vid poolbaren/snackbaren för drinkar och lite tilltugg.

Hela veckan bestod mest av att slöa vid poolen, några simtag och hela tiden förse magen med mat och dryck. Det är väldigt lätt att överdosera både mat och dryck när man har all inclusive på hotellet.
Jag hade dock mina dagliga morgonpromenader och några dagar var vi några som var med på aqua gym, tur att man inte slöa till totalt.

Vi gjorde några utflykter, vi tog taxi till den lilla mysiga hamn byn Puerto Mogan där vi strosade omkring och såg vackra båtar, gränder och där vi åt en Tapas lunch. Isabella och jag stannade sedan kvar när de andra åkte tillbaks till hotellet. Vi ville vara kvar för att bada och sola och därefter tog vi lokal bussen tillbaka till hotellet.

Vi tog även en taxiresa till den härliga sandstranden Amadores, för att sola och bada och även där njöt jag av en Tapas lunch.

Vi hade en slapp och skön vecka med ca 22 – 27 grader varmt och mestadels sol.
Lördagen den 5 februari var det dags för hemresa till Sverige, där vi landade ca 21.00 i vinterkylan.
Tack alla för en trevlig resa.